Langkau ke kandungan utama

Busy VS Sibuk

Assalamualaikum...

Dear readers, sorry sangat-sangat sebab dah lame x update blog nih. Sangat sibuk, dan juga mungkin disebabkan kekurangan idea untuk menghapdate segala isu semasa yang berlaku. Dan nampaknya saya perlu lebih banyak membaca untuk berkongsi segala ilmu dengan anda semua. Ohhh tidak!! Sungguh skema cara susunan ayat daku. Maafkan..(-.-")

Ok tapi xde ape..

Oh ya semua, yang terbaru sekarang..Saya ada buat bisnes online!! Online sahaja okey, xdop nak wat kedai secara realiti ke ape, juz online n buat di facebook dan juga kat blog. Untuk blog, korang leh tengok kat blog saya 1 lagi. Lupe pulak address die ape. Korang carilah sendiri..hahaha, Jahat!

Bisnes ape Cik Hidayah nyeee??

Ok, now saya buat bisnes jubah, jubah sekarang ni dah haptudate dah..amatlah cantik, sampai geram saya dibuatnya. Rasa xnak jual kat orang. Rasa nak beli n pakai sendiri. Kedekut punye pasal. He he he
Bukan jubah je ye..ade lagi, kain pasang, maxi dress, jam tangan, buku dan sebagainya..nanti korang tengok kat page fesbuk saya. Dan korang tengoklah ape yang ade ye. Nak citer panjang-panjang takut korang x paham pulak. Then, dah jadi aktiviti harian saya kat rumah. Setiap petang, kitorang akan ke kebun, kebun ke?? Tak jugak laaa, tapak nursery ayah saya, untuk tengok segala pokok sawit dan juga pokok getah yang memerlukan kasih sayang tu. My father buat bisnes tanaman sawit n getah. So, kalu ada anda-anda semua yang berminat. Korang boleh roger-roger ye. Takde hal punye..


** Kolam ikan yang xdop ikan**

Setakat sebulan lebih cuti ni, yang tu je la saya dah buat..Bisnes n tolong parents kat uma. Kerja?? Oh tidak, asalnya memang dah plan nak keje, tapi ayah x bagi. Risau mungkin. Yela, dah lame sangat terpisah jauh ngan family. Sementara nak sambung belajar ni, elokklah kirenye duk rumah kan. Semai budi untuk mak ayah..Kate nak jadi anak yang baik lagi solehah..ngeh ngeh ngeh..


** Ikan ohhh ikan, maila makan umpan katakku**

Nice kan gaya tengah memancing. Helo! memang tengah memnacing tau, tapi dak ler pakai joran. Ini stail anak dara punye, pakai batang kayu sahaja. Ho ho ho



** Safety shoes mase praktikal**

keh keh keh! kasut mase praktikal, xkan nak letak saje kat umah kan. Oleh itu, haruslah diguna semula. Untuk melakukan kerja-kerja kebajikan di kebun. Dah x macam kasut dah. Selut sana sini..(^_^)

Dats all for today..terima kasih..:)

Oh ya, malam ni kalu xde aral. Saya update lagi..:)



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Petua Hilangkan Kuning Pada Bayi G6PD.

Assalamualaikum.. Hari ni i nak share tips or petua yang i amalkan untuk hilangkan kuning or jaundis pada bayi yang mempunyai G6PD. Yela Haris pun mempunyai G6PD deficiency. Rasanya korang boleh google ape tu G6PD. Kalau ade bayi G6PD ni, banyak benda yang kita kene pantau, pemakanan kita and penjagaan bayi tu sendiri. Ibu tak boleh makan ikut suka hati je terutama ibu yang breastfeeding sebab ape yang kita makan tu akan sampai pada bayi kita. Lagi 1, bayi yang ada G6PD ni kuning dia lambat hilang. Haris sendiri makan masa sebulan untuk kuning tu hilang. Terutama pada bahagian mata putih. Bila dah sebulan barulah mata putih die tu betul-betul nampak putih cerah. Tips ni pun boleh diamalkan untuk bayi yang lain..walaupun takde G6PD. Bukan nak kata tips ni betul-betul berkesan, ini cuma usaha yang saya lakukan dan hasil yang saya nampak sangat memuaskan. Nak nak lagi Haris ni anak sulung. Lagilah saya ngan mak jaga betul-betul. Banyak yang x boleh dari yang boleh. Korang boleh teng

Petua Hilangkan Angin Dalam Badan Semasa Hamil

Assalamualaikum.. I nak kongsi tips or petua untuk hilangkan angin dalam perut or badan bagi ibu-ibu yang mengandung. Nak lagi macam i, nak makan ape pun x boleh, asal makan je mesti keluar balik segalanya yang dah dimakan. Kadang-kadang sampai nak makan balik pun takot, sebab takot keluar balik. Sampai badan pun dah masuk angin, bile badan dan masuk angin, memang badan lemaulaa..nak buat kerja rumah pun malas. Nak pergi keje lagi lah malas. Alahai... Pastu kelmarin rajin la nak google tips untuk hilangkan angin ni, i xnak makan halia ke bawang putih ke ape. Takk suke nak telan macam tu, x kena ngan perut. silap hari bulan muntah balik halia tu. Konon makan nak hilangkan angin, lagi nak bagi badan berangin ade la sebab muntaah je. I google and jumpe 1 blog ni yang suggest untuk minum milo suam untuk hilangkan angin dalam badan. Setakat 3 hari i try, petua ni memang berkesan, sangattttt berkesan. Sedap pulak tu. Caranya macam mana ekk? Simple je, cara dia sama je macam buat

Petua Agar Bayi Anda Berkulit Putih

Assalamualaikum.. Pasti ramai bakal ibu yang baca blog mummy bijak ni mahukan bayi mereka berkulit putih gebu gebas kan? Sama jugak macam mummy.. Selalu sangat baca petua dan search kat google cara cara  dan juga pemakanan yang boleh membuatkan bayi kita putih dan gebu semasa dilahirkan. Memanglah warna kulit dipengaruhi oleh genetik mak dan ayah kan. Kalu mak dan ayah berkulit gelap. Tak mustahil anak yang dilahirkan mesti ada juga yang berkulit gelap kannn.. Tapi tak semestinya..ada jugak bayi yang dilahirkan putih tanpa ikut warna kulit mak dan ayah. Haaaaa, macam mana nak dapatkan bayi berkulit putih. Jom kite tengok petua yang mummy cadangkan ni. Alhamdulillah Haris Mikhail berkulit cerah dan bersih semasa lahir. Petua Agar Bayi Berkulit Putih Semasa Lahir. 1) Semasa hujung kehamilan, amalkan meminum air kelapa muda segar. Kalau amalkan dihujung kehamilan. Insha Allah bayi yang dilahirkan berkulit bersih je tanpa sebarang ruam or bintik bintik merah kat muka dan badan. 2)