Langkau ke kandungan utama

Kebaikan Basic H Shaklee

Assalamualaikum..

Hari ni i nak cerita pasal kebaikan basic H daripada shaklee... Basic H ni multipurpose detergent tau. Sesuai untuk semua kulit, even kulit sensitipp macam i pun boleh pakai juga. Takyah risau ok!




Ok, tu gambar basic H , dan ini perlu ada dirumah anda ok. Kenapa perlu ada benda ni. Bagus sangattt ke sampai kena beli beria and letak kat rumah. Hahahaha.. Jawapannya of course kene ade. Ok i akan terangkan 1 by 1 pasal basic H ni yang mungkin ramai yang tak tahu.

1. Siapa yang ada anak yang bersekolah or adik beradik yang masih bersekolah. Mesti susah kan nak basuh kasut sekolah. Nak lagi kalau anak kita tu baru darjah 1, mane la dorang tau erti kebersihan ni. So, kita sebagai ibu bapa mesti pening kepala macam mana nak bersihkan kasut anak. Kalau sental beria pun mesti ade jugak kesan kuning dan kotor sikit. Takkan nak basuh pakai clorox pulak, clorox tu semestinya buat kulit tangan akan kering, lepastu kain kasut tu pun cepat reput, sayangla kasut mahal mahal tapi bile dah cuci pakai clorox jadi reput.



Sooo.. senang je. korang gunakanlah basic H ni.. tak payah nak letak banyak banyak letak je 3-4 titik dalam air rendaman kasut tu.. biarkan semalaman, then esok tu korang berus manja-manja. Mesti korang terkejut tengok hasilnya nanti. Lagi pula kulit tangan jadi soft je tak macam pencuci lain. Lepas dah pakai ni, anak-anak pun dah rajin nak basuh kasut sendiri. dah tak menyusahkan ibu untuk basuh kasut dorang. 

2. Kalau macam i, selalu beli sayur banyak, lepas tu pakai sikiiit je, so sayur yang belum guna lagi tu biasa simpan dalam peti. Sehari je akan jadi layu dan tak segar. Kalau nak tahan lama pun bungkus dengan surat khabar barulah sayur tu terjaga sikit. Tapi, dengan basic H, korang cuci rendam sayur selama 5 minit je, sayur tu akan kembali segar tau. Tak percaya tengok gambar bawah ni.



Siap kembang lagi sayur tau. Dan yang paling penting, sayur tu selamat dimakann, malah lagi bersih sayur berbanding basuh dengan air tau. Hebat kan basic H ni.

3. Siapa kat sini ada masalah kutu rambut? Mesti dah boring hari-hari nak kene sikat rambut untuk buang kutu, tambahan pulak kalau yang jenis suka share bantal, lagila kutu senang nak merebak. Takkan nak potong rambut, sayangla rambut pajang-panjang tapi nak kerat sebab ade kutu. Kalau nak tahu basic H ni pun boleh buang kutu tau.. macam tak percaya kan. Cuba dulu baru tahu hasilnya.


Jom pakai basic H, confirm puas hati. Tak payah nak bazir masa untuk sikat kutu berjam-jam sambil kepala tertunduk-tunduk camtu, sakit leher tau tak.

4. Lagi kegunaan basic H, ibu yang mempunyai anak kecil yang masih menyusu botol. Mesti mempunyai masalah nak bersihkan puting susu botol kan. Lagi-lagi bahagian dalam puting tu, dengan berkeraknya. Tahu tak kalau tak basuh puting tu, macam-macam bakteria akan masuk kedalam perut bayi anda semasa mereka menyusu. Tak kesian ke tengok anak-anak hisap puting kotor dan berkerak. Kita sendiri pun geli bile tengok kan. Rendam dengan air panas pun tak jadi. Nak cuci guna pencuci pinggan. kita sendiri tak yakin pencuci tu selamat ke tak untuk puting tu. 



Dengan basic H hanya guna setitis je basic H untuk bersihkan kerak susu tu. Rendam dalam air dan letak setitik je. CUkup untuk membersihkan kerak-kerak susu tu. Kerja pun mudah dan selamat. Lagipun basic H mempunyai pH yang seimbang, selamat untuk puting botol susu.

Antara lain kegunaan basic H ni, boleh hilangkan karat, untuk bersihkan jubin dan perabot rumah, bersihkan kotoran pada dapur memasak. Hilangkan kesan kotor pada kolar baju. Kalau anak anda demam pun, mandikan anak dengan basic H, insha Allah suhu akan turun.

Hmmmm... macam-macam kan kegunaan basic H.

Berapa pulak harga nya??

Murah jeeee...jangan kedekut duit untuk membeli barangan yang ternyata 1001 kegunaan.

BASIC H ORGANIC SUPER CLEANING CONCENTRATE (16OZ)
RM48.00 ( TIDAK TERMASUK POS)
WHATSAPP 0192112090 ( Hidayah)
COD SETAPAK, GOMBAK, DANAU KOTA



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Petua Hilangkan Kuning Pada Bayi G6PD.

Assalamualaikum.. Hari ni i nak share tips or petua yang i amalkan untuk hilangkan kuning or jaundis pada bayi yang mempunyai G6PD. Yela Haris pun mempunyai G6PD deficiency. Rasanya korang boleh google ape tu G6PD. Kalau ade bayi G6PD ni, banyak benda yang kita kene pantau, pemakanan kita and penjagaan bayi tu sendiri. Ibu tak boleh makan ikut suka hati je terutama ibu yang breastfeeding sebab ape yang kita makan tu akan sampai pada bayi kita. Lagi 1, bayi yang ada G6PD ni kuning dia lambat hilang. Haris sendiri makan masa sebulan untuk kuning tu hilang. Terutama pada bahagian mata putih. Bila dah sebulan barulah mata putih die tu betul-betul nampak putih cerah. Tips ni pun boleh diamalkan untuk bayi yang lain..walaupun takde G6PD. Bukan nak kata tips ni betul-betul berkesan, ini cuma usaha yang saya lakukan dan hasil yang saya nampak sangat memuaskan. Nak nak lagi Haris ni anak sulung. Lagilah saya ngan mak jaga betul-betul. Banyak yang x boleh dari yang boleh. Korang boleh teng

Petua Hilangkan Angin Dalam Badan Semasa Hamil

Assalamualaikum.. I nak kongsi tips or petua untuk hilangkan angin dalam perut or badan bagi ibu-ibu yang mengandung. Nak lagi macam i, nak makan ape pun x boleh, asal makan je mesti keluar balik segalanya yang dah dimakan. Kadang-kadang sampai nak makan balik pun takot, sebab takot keluar balik. Sampai badan pun dah masuk angin, bile badan dan masuk angin, memang badan lemaulaa..nak buat kerja rumah pun malas. Nak pergi keje lagi lah malas. Alahai... Pastu kelmarin rajin la nak google tips untuk hilangkan angin ni, i xnak makan halia ke bawang putih ke ape. Takk suke nak telan macam tu, x kena ngan perut. silap hari bulan muntah balik halia tu. Konon makan nak hilangkan angin, lagi nak bagi badan berangin ade la sebab muntaah je. I google and jumpe 1 blog ni yang suggest untuk minum milo suam untuk hilangkan angin dalam badan. Setakat 3 hari i try, petua ni memang berkesan, sangattttt berkesan. Sedap pulak tu. Caranya macam mana ekk? Simple je, cara dia sama je macam buat

Petua Agar Bayi Anda Berkulit Putih

Assalamualaikum.. Pasti ramai bakal ibu yang baca blog mummy bijak ni mahukan bayi mereka berkulit putih gebu gebas kan? Sama jugak macam mummy.. Selalu sangat baca petua dan search kat google cara cara  dan juga pemakanan yang boleh membuatkan bayi kita putih dan gebu semasa dilahirkan. Memanglah warna kulit dipengaruhi oleh genetik mak dan ayah kan. Kalu mak dan ayah berkulit gelap. Tak mustahil anak yang dilahirkan mesti ada juga yang berkulit gelap kannn.. Tapi tak semestinya..ada jugak bayi yang dilahirkan putih tanpa ikut warna kulit mak dan ayah. Haaaaa, macam mana nak dapatkan bayi berkulit putih. Jom kite tengok petua yang mummy cadangkan ni. Alhamdulillah Haris Mikhail berkulit cerah dan bersih semasa lahir. Petua Agar Bayi Berkulit Putih Semasa Lahir. 1) Semasa hujung kehamilan, amalkan meminum air kelapa muda segar. Kalau amalkan dihujung kehamilan. Insha Allah bayi yang dilahirkan berkulit bersih je tanpa sebarang ruam or bintik bintik merah kat muka dan badan. 2)