Langkau ke kandungan utama

Keseronokan Dapat Kad Kahwin

Assalamualaikum..

Saya dah cakap kan entri yang lepas bahawasanya saya nak update blog malam nihh, kan? kan? Ok, mengikut pada tajuk cerita di atas, sememangnya saya nak beritahu pada anda-anda semua bahawa..


SAYA DAPAT KAD JEMPUTAN KAHWINNN!!!!!

Oh, amatlah teruja, mesti korang pikiaq.

"Eh! budak ni excited macam x pernah dapat kad kahwin ke hape?"

or

"Hekeleh, kad kahwin je pun, tu belum lagi hang yang kahwin, silap-silap melompat sebab hepi sangat"

Ha Ha Ha. biarlah, ini kali ke-2 tau dapat kad undangan kahwin atas nama saya sendiri. Bukan x pernah dapat, pernah je, cume kalu dapat pun, atas nama mak or ayah. or " Encik Taufik Sekeluargaa" gitu. Kali ni dapat atas nama persendirian kan. Haruslah hepi..^_^

Hah! kad sape??

Oh ye, lupe nak citer. kad ni adalah kad dari staf yang bekerja kat tempat saya praktikal dulu. Masa semester 6 ari tu. Ha ha, beliau bernama Zuraida binti Awang Omar dan pasangannya Ahmad Aswad bin Mahaidin. Tahniah!! kak ida. Akhirnya sampai jugak masanya kak ida nak kahwin. But, bukan sekarang ye. lebih kurang sebulan dari sekarang. 2hb 6 nanti. Insya Allah. Semoga perjalanan majlis penuh barakah.

Majlis sebelah pihak perempuan di Kelantan, while pihak lelaki kat Perak pula. Tapi, saya dapat attend untuk belah perempuan je. Yela saya pun duk ganu, xdop lah jauh sangat nak pergi. Kalu xde aral, jumpelah disana yaa..Insya Allah..

Seronok pulak dapat kad kahwin, ni orang nak kahwin. Bila pulak saya nak kahwin ni? (gatal!!)
Ok, abaikan. Go! kene fokus pada study dulu. lambat lagi nak pikiaq pasal nih..(^_^)

Ok now, saya nak tunjuk kad yang saya dapat, design die amatlah comel..serius! rasa nak ciplak dis idea bile saya kahwin nanti..muahahahah..

Ok, jom tengok..eh, tapi ni side untuk perempuan je tau. yang belah laki pon same je. cume malas nak amik pic, malam-malam gini. kamera pon dah malap je.



** Zuraida & Aswad*
-cover depan-


** Hidayah Munirah ^_^**
- tis card for me!-


** Song**
-terukir dibintang, dari pihak perempuan-

-------------------------------------------------------

Serius, sangat comel..ada lagu lagi tau, dari belah perempuan, lagu tajuk "Terukir di Bintang" by Yuna. Belah laki pulak lagu ape tah.. tapi, lagu tu sangat mendalam maksudnye..Kalu lah lagu tu ade orang bagi kat saya. Saya berani cakap, SAYA AKAN MENANGIS! yep, saya akan nangis..

ni lagu dari pihak lelaki...

"Berakhir sudah pencarian cintaku..Jiwa ini tak lagi sepi..Hati ini telah ada yang miliki,Tiba diriku dipenghujung mancari cinta,Diri ini tak lagi sepi,Kini aku tak sendiri,Aku akan menikahimu,Aku akan menjagamu,Ku kan selalu disisimu seumur hidupku,Aku akan menyayangimu,Ku kan setia kepadamu,Ku kan selalu disisimu seumur hidupku.."

sweetkan..^_^

Untunglah..^_^

Jumpe lagi nanti..




Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Petua Hilangkan Kuning Pada Bayi G6PD.

Assalamualaikum.. Hari ni i nak share tips or petua yang i amalkan untuk hilangkan kuning or jaundis pada bayi yang mempunyai G6PD. Yela Haris pun mempunyai G6PD deficiency. Rasanya korang boleh google ape tu G6PD. Kalau ade bayi G6PD ni, banyak benda yang kita kene pantau, pemakanan kita and penjagaan bayi tu sendiri. Ibu tak boleh makan ikut suka hati je terutama ibu yang breastfeeding sebab ape yang kita makan tu akan sampai pada bayi kita. Lagi 1, bayi yang ada G6PD ni kuning dia lambat hilang. Haris sendiri makan masa sebulan untuk kuning tu hilang. Terutama pada bahagian mata putih. Bila dah sebulan barulah mata putih die tu betul-betul nampak putih cerah. Tips ni pun boleh diamalkan untuk bayi yang lain..walaupun takde G6PD. Bukan nak kata tips ni betul-betul berkesan, ini cuma usaha yang saya lakukan dan hasil yang saya nampak sangat memuaskan. Nak nak lagi Haris ni anak sulung. Lagilah saya ngan mak jaga betul-betul. Banyak yang x boleh dari yang boleh. Korang boleh teng

Petua Hilangkan Angin Dalam Badan Semasa Hamil

Assalamualaikum.. I nak kongsi tips or petua untuk hilangkan angin dalam perut or badan bagi ibu-ibu yang mengandung. Nak lagi macam i, nak makan ape pun x boleh, asal makan je mesti keluar balik segalanya yang dah dimakan. Kadang-kadang sampai nak makan balik pun takot, sebab takot keluar balik. Sampai badan pun dah masuk angin, bile badan dan masuk angin, memang badan lemaulaa..nak buat kerja rumah pun malas. Nak pergi keje lagi lah malas. Alahai... Pastu kelmarin rajin la nak google tips untuk hilangkan angin ni, i xnak makan halia ke bawang putih ke ape. Takk suke nak telan macam tu, x kena ngan perut. silap hari bulan muntah balik halia tu. Konon makan nak hilangkan angin, lagi nak bagi badan berangin ade la sebab muntaah je. I google and jumpe 1 blog ni yang suggest untuk minum milo suam untuk hilangkan angin dalam badan. Setakat 3 hari i try, petua ni memang berkesan, sangattttt berkesan. Sedap pulak tu. Caranya macam mana ekk? Simple je, cara dia sama je macam buat

Petua Agar Bayi Anda Berkulit Putih

Assalamualaikum.. Pasti ramai bakal ibu yang baca blog mummy bijak ni mahukan bayi mereka berkulit putih gebu gebas kan? Sama jugak macam mummy.. Selalu sangat baca petua dan search kat google cara cara  dan juga pemakanan yang boleh membuatkan bayi kita putih dan gebu semasa dilahirkan. Memanglah warna kulit dipengaruhi oleh genetik mak dan ayah kan. Kalu mak dan ayah berkulit gelap. Tak mustahil anak yang dilahirkan mesti ada juga yang berkulit gelap kannn.. Tapi tak semestinya..ada jugak bayi yang dilahirkan putih tanpa ikut warna kulit mak dan ayah. Haaaaa, macam mana nak dapatkan bayi berkulit putih. Jom kite tengok petua yang mummy cadangkan ni. Alhamdulillah Haris Mikhail berkulit cerah dan bersih semasa lahir. Petua Agar Bayi Berkulit Putih Semasa Lahir. 1) Semasa hujung kehamilan, amalkan meminum air kelapa muda segar. Kalau amalkan dihujung kehamilan. Insha Allah bayi yang dilahirkan berkulit bersih je tanpa sebarang ruam or bintik bintik merah kat muka dan badan. 2)