Jumaat, 16 Disember 2011

Perkara paling annoying bila lepas mandi..

Mandi memang best kan..nak-nak lagi kalu lepas balik dari kerja ke...kelas ke..macam saya ni lepas balik je dari kerja pukul 530 petang tu..terus saya p solat asar..Then, mandi..

Masa mandi tu la kita nak bersihkan badan kita kan..bersih sebersihnya...kalu ade daki tu..sental la bagi hilang ye dak...jangan la nak mandi kerbau lak ye..

Tapi kan, ade beberapa perkara yang saya x suka sangat bile kuar nye saya dari bilik air...selepas mandi..

Korang nak tahu ape?

-Pertama-
Asal melangkah masuk je ke dalam rumah..(erk..bilik air untuk umah sewa ni duk kat luar rumah ye..huhuh)
mesti saya akan perlu berhati-hati..kalu boleh nak langkah kecik-kecik je...
Sebab banyak sangat tahi cicak..dah sapu pun..esoknye ade lagi..menci la cicak ni!!
nak-nak lagi kalu kita baru lepas berwudhuk ni..huh..dah la taik cicak tu busuk..x padan dengan badan kecik..

-Kedua-
Selalu tertinggal tali pinggang dalam tandas..
huh, ye la..saya kadang-kadang sangkut tali pinggang  kat tandas tu..dah tu bila esok pagi, mula la lupe letak mana..bile dah ingat letak kat tandas, tau pulak malas nak amik...kadang-kadang rasa marah dengan diri sendiri sebab pelupa..huhu..

-Ketiga-
Selalu sangat ada orang lalu lalang depan bilik air..
Macam saya ni, saya duk menyewa bilik kat rumah orang..lepas tu pulak..tandas ade dekat luar rumah.
Mean, saya kene pakai tudung untuk pergi ketandas..lain la kalu waktu maghrib ke..orang x ramai lalu..
kalu waktu petang, ramai orang main futsal kat sini..so kalu nak semayang asar..
saya kene kuar sambil memakai tudung..
Tapi, yang xbest kalu time hari ahad..saya cuti kerja hari ahad..pastu pulak, anak tuan rumah ni ade buat rumah kat sebelah umar owner ni..
So, pekerja die kerja setiap hari..kalu sy nak pergi tandas or pegi mandi..saya kene hati-hati la..sebab risau kene intai ke hape ke kan..kan susah..

-keempat-

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

Sudilah untuk meninggalkan komen berkenaan entry saya. Insha Allah saya akan membalasnya. Terima kasih.. ❤️❤️