Langkau ke kandungan utama

Seronoknya kalau saya ada kembar~

baru-baru ni ada kawan saya dari rumah sebelah datang kerumah, nama die Atikah..sebab nak tanya soalan assignment berkumpulan yang kitorang perlu submit minggu depan..so kitorang kene lah bahagikan tugas..xkan lah nak buat sensorang ye dak..?? dah name pon tugasan berkumpulan..so,semua perlulah dilakukan dalam berkumpulan..

"apa yang pentingggggggg??"

"kerjasamaaa!!!!" baguss...


 kerjasama macam dalam citer wonderpet tu..(siap wat ringtone henset lagi..uhukk)

***********
lepas tu..saya x benarkan tikah tu balik..hahahahha..kitorang borak-borak dulu..besela kan ..kalu dah nama perempuan..berborak mesti la panjang..tapi kitorang cakap benda yang ber'pekdah' ke okey..unsur-unsur umpatan atau cacian xdenye kitorang nak cakap..hahaha..

mula-mula bincang pasal lesen la..blablabla...pasal subjek kene repat la...blablabla..tukar tarikh exam la....blablabla..fyp, makan, tidoq, sume kitorang borakkan..sampai la satu masa ni..kitorang berbincang pasal........!!!!

"KEMBAR!!!"

yea...memang kitorang berbincang pasal kembar...seronok x ade kembar ni??....macam mana nak dapatkan anak kembar??....ape pekdahnye dapat anak kembar?? sume nye la kitorang bincangkan pasal isu kembar..bes gak kan..

************
agak-agak jarum pendek nak dekat ngan pukul 2 pagi..baru lah tikah pun mengundurkan diri..nak balik katenye..x manis anak dara balik umah lewat malam, walaupun hakikatnye rumah kami sebelah-menyebelah je pon..malah, hanya dipisahkan dengan pagar dawai yang nipisnya kurang dari 0.5mm sahaja..sungguh, sungguh skema ayatku..erk!!

x lama lepas tu, saya pun duk la kat meja study..bajet nak buat kerja la..maklumlah, x lama lagi dah nak exam kan..so kene ready la dari sekarang.tambahan lak, sekarang pun dah masuk minggu ulangkaji..

bile duk nak wat kerja tu......Tiba-tiba, terfikir lak pasal kembar yang kitorang borak tadi..hm, best jugak kan kalu ade kembar..hehehehehehe..

macam mana ek kembar tu boleh terjadi...(refresh balik subjek biology mase form 4 ke form 5 tah?)..

kembar ni ada beberapa jenis..

ade kembar yang sama jantina tapi x seiras..

ade kembar yang tak sama jantina tapi x seiras jugak..

lepas tu, ade kembar sama jantina dan mereka seiras...

dan jugak ada kembar x sama jantina tapi mereka seiras..

haaaa..bes kan..lepas tu, jangan pikiaq kembar ni sume lahir sempurna okey..ada jugak kembar yang x sempurna, ada yang kene share jantung ngan hati la, ade yang kene share kepala la....macam pasangan ladan dan ladeh ni..meh tengok gambaq..


dorang ni kembar yang berjaya dipisahkan..tapi dorang x panjang umur..x lama lepas pembedahan tu..duorang ni pun meninggal dunia..Al-Fatihah-

ade jugak artis kita yang kembar tau..macam isteri Mawi tu..Ekin..dan pasangan kembar die..Ain...


sweet kan..cam best je ade kembaq..

**********
x kurang hebatnya..pemain kembar bola sepak Malaysia..Aidil Zafuan dan Zaquan Adha..dah la hensem..tapi, sayang merka dah kahwin okey..nasib baik la wife diorang x kembar jugak..kalu tak,mesti konfius nak pilih mane satu..silap-silap ade pulak yang tertukar..


**********

sebenarnya banyak lagi artis yang popular mempunyai kembar..tapi saya malas je nak letak kat sini..sebab saya jeles dorang tu kembar..saya xda kembar..

dekat UniMAP ni pun saya ada jumpe beberapa pasang kembar..setakat ni baru jumpe 4 pasang la..3 pasang kembar sama jantina dan sama rupa, tapi sepasang lagi ni kembar tak sama jantina , tapi dorang ni seiras..masalahnya! dorang ni orang india, jadi saya x dapat nak tengok secara jelas la ke'kembar'an mereka ni..

 kartun pun ade kembar tau...macam upin dan ipin..beza dorang ni ialah sorang ade rambut, sorang lagi xdek..tapi rambut pun selai dua je..hahah..


***********

BEST KE ADE KEMBAR??!

saya kalau boleh nak kembar~ tapi salasilah keluarga belah mak ngan ayah xdek langsung kembar..tapi saya x salah kan dorang..dah xde rezeki kan..nak buat macam mana, semuanya ketentuan Allah..ade kawan saya ni pun, die kembar seiras, 2- 2 perempuan..saya ada gak tanya dorang..kot-kot lah dorang ni ade keturunan kembar..Tapi, dorang kate xdek pon..dorang cakap, dorang pon pernah tanya mama dorang..

"Mama, macam mane kami orang ni boleh jadi kembaq?! keturunan kita ade kembaq ke mama?????"

" Kembaq?..aih, xdak lah..korang xdak sedara mara kembaq pon..mak pon x tau camna korang leh jadi kembaq! kuaq-kuaq ja ada dua, mak ingat sorang jaaaaaa...."

hahahaha..rupenye mama dorang cakap yang mase mengandung kat dorang ni, mama die mengidam nak termakan pisang kembar..tengok-tengok yang kua pon kembar..seiras lagi yeuuuu....hahahah

best kan?

nanti saya mengandung pon nak makan pisang kembar la..x kisah la pisang ke, epal ke, tembikai ke, betik ke...asalkan kembar..hahahahah

" kalaulah saya ade kembarrr............."

berangan~

ofkos la saya akan mengambil peluang sepenuhnya atas kekembaran kami..nak tahu ape saya buat?

firstly, bila saya ada kembar..saya nak pinjam baju die..kihkihkih..yela..kalu die ada baju lawa kan..boleh la saya pinjam..sebab besenye kembar mesti saiz baju sama, kasut sama, everything sama lah..so, xyah la saya nak beli baju or kasut banyak-banyak..pinjam kembar kat kembar sudah..tu pun kalu saya dengan kembar saya ni jenis kembar yang taste x sama la..kalu dapat kembar yang taste same sebijik..x best jugak kan..cam hidup dalam cermin jekk...

yang kedua..ofkos la saya akan menyuruh kembar saya mengurut badan saya, bila saya balik dari kerja kelas...yela, balik dari kelas mesti la penat kan..xkan nak suh mak urut lak..mak dah penat-penat kat rumah, ada hati nak suh mak urut lak..entah-entah mak yang suruh kita urut dia lak..ahahah..tapi, kalu dapat kembar yang sama kos dan sama tempat belajaq..mau ke die nak urut kite?!

yang ketiga..saya nak pinjam i/c..lesen kereta moto kad bank (jahatt!!)..andai kata la..kembar saya ni ade lesen kereta or motor ke..tapi saya lak xde lesen tu..konfem saya akan pinjam lesen die bawak jenjalan..hahahahah..biarkan kembar saya duk rumah diam-diam..padan muka dia x dapat berjalan..hahahhaaha..

lagi satu..bila ade kembar ni..mesti jadi tumpuan ramai kan..??yela..kita kan ade kembar..jalan lak berdua-duaan..bila jalan depan orang ramai..mesti jadi tumpuan..euww...rasa macam artis pulak..nak-nak kalu kembar tu cantik, putih melepak..huhhh...angan-angan...

tapi kan, camner kalu kite ade kembar yang sangat kedekut and very annoying?? sanggup kah??

******************
korang jangan pikiaq manusia je boleh kembar tau..haaaaa...ciptaan Allah ni banyak..haiwan, tumbuhan ade kembar jugak tau..meh tengok gambaq bawah ni..

bawah ni tapir kembar ye..ni bukan ibu tapir..tapi anak tapir yang baru lahir..


lepas tu..menara berkembaq petronas pun ade kembar gak okey..huhhh..taknak kalah menara ni..


teloqq kembar!!


tembikai kembarrrr....


timun kembar..


************
banyak lagi kembar yang ade..kalu saya nak letak sume gambar ni sekali harung..xdenye la..penat nak upload..

macam mane dengan gambar saya dan adik saya ni..ade kembar x agak-agak?


**********

lupe pulak nak masukkan camner boleh dapat kembar..sebab baru saya perasan..ade jugak kembar sampai 3,4 orang..malah, ade sampai 5-6 orang..fuyooooooooooooo!!!

next entry saya akan citer lagi pasal kembar ni..okey!

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Petua Hilangkan Kuning Pada Bayi G6PD.

Assalamualaikum.. Hari ni i nak share tips or petua yang i amalkan untuk hilangkan kuning or jaundis pada bayi yang mempunyai G6PD. Yela Haris pun mempunyai G6PD deficiency. Rasanya korang boleh google ape tu G6PD. Kalau ade bayi G6PD ni, banyak benda yang kita kene pantau, pemakanan kita and penjagaan bayi tu sendiri. Ibu tak boleh makan ikut suka hati je terutama ibu yang breastfeeding sebab ape yang kita makan tu akan sampai pada bayi kita. Lagi 1, bayi yang ada G6PD ni kuning dia lambat hilang. Haris sendiri makan masa sebulan untuk kuning tu hilang. Terutama pada bahagian mata putih. Bila dah sebulan barulah mata putih die tu betul-betul nampak putih cerah. Tips ni pun boleh diamalkan untuk bayi yang lain..walaupun takde G6PD. Bukan nak kata tips ni betul-betul berkesan, ini cuma usaha yang saya lakukan dan hasil yang saya nampak sangat memuaskan. Nak nak lagi Haris ni anak sulung. Lagilah saya ngan mak jaga betul-betul. Banyak yang x boleh dari yang boleh. Korang boleh teng

Petua Hilangkan Angin Dalam Badan Semasa Hamil

Assalamualaikum.. I nak kongsi tips or petua untuk hilangkan angin dalam perut or badan bagi ibu-ibu yang mengandung. Nak lagi macam i, nak makan ape pun x boleh, asal makan je mesti keluar balik segalanya yang dah dimakan. Kadang-kadang sampai nak makan balik pun takot, sebab takot keluar balik. Sampai badan pun dah masuk angin, bile badan dan masuk angin, memang badan lemaulaa..nak buat kerja rumah pun malas. Nak pergi keje lagi lah malas. Alahai... Pastu kelmarin rajin la nak google tips untuk hilangkan angin ni, i xnak makan halia ke bawang putih ke ape. Takk suke nak telan macam tu, x kena ngan perut. silap hari bulan muntah balik halia tu. Konon makan nak hilangkan angin, lagi nak bagi badan berangin ade la sebab muntaah je. I google and jumpe 1 blog ni yang suggest untuk minum milo suam untuk hilangkan angin dalam badan. Setakat 3 hari i try, petua ni memang berkesan, sangattttt berkesan. Sedap pulak tu. Caranya macam mana ekk? Simple je, cara dia sama je macam buat

Petua Agar Bayi Anda Berkulit Putih

Assalamualaikum.. Pasti ramai bakal ibu yang baca blog mummy bijak ni mahukan bayi mereka berkulit putih gebu gebas kan? Sama jugak macam mummy.. Selalu sangat baca petua dan search kat google cara cara  dan juga pemakanan yang boleh membuatkan bayi kita putih dan gebu semasa dilahirkan. Memanglah warna kulit dipengaruhi oleh genetik mak dan ayah kan. Kalu mak dan ayah berkulit gelap. Tak mustahil anak yang dilahirkan mesti ada juga yang berkulit gelap kannn.. Tapi tak semestinya..ada jugak bayi yang dilahirkan putih tanpa ikut warna kulit mak dan ayah. Haaaaa, macam mana nak dapatkan bayi berkulit putih. Jom kite tengok petua yang mummy cadangkan ni. Alhamdulillah Haris Mikhail berkulit cerah dan bersih semasa lahir. Petua Agar Bayi Berkulit Putih Semasa Lahir. 1) Semasa hujung kehamilan, amalkan meminum air kelapa muda segar. Kalau amalkan dihujung kehamilan. Insha Allah bayi yang dilahirkan berkulit bersih je tanpa sebarang ruam or bintik bintik merah kat muka dan badan. 2)