Langkau ke kandungan utama

Kucing...ohhhhh kucing.....

Assalamualaikum..

hai..

agaknya artikel saya hari ni nak bercakap pasal ape??

dah name tajuk pun kucing kan..of kos la nak cakap pasal kucing..xkan nak cakap pasal ayam , puding karamel ke pulak kan..

hm..

actually dalam tempoh kite berpuasa sampai sekarang ni..saya tengok dekat UniMAP ni banyak sangat kucingkucing lah..em..naknak lagi kat sekitar kafe dan kolej kediaman pelajar...kalu kat tempat saya. kat KKF ni memang banyak lah kucing yang ade..hishh...saya ni pulak jenis minat sangat kat kucing..memang minat...asal ade kucing datang bertandang kerumah..cepat je saya ajak masuk..tapi nak wat macam mane...ade jugak budak rumah saya yang geli dengan kucing..pelik kan..

kucing yang comel macam tu pun orang geli dan x suka..x kisah la...

bagi merekamereka yang x tahu apakah itu kucing..maiii sini cek nak bagi sikit mengenai definisi kucing..hahahahah

KUCING merupakan sejenis haiwan mamalia yang mempunyai bulu di badannya..(ade separuh yang xde..sakit kulit barangkali..kihkihkih).. mempunyai sepasang mata..berekor, 99% adalah comel, berkaki 4 dan badannya mcm besar anak anjing bagi kucing yang dewasa..

tetapi..itu bukanlah sb kenapa saya nak cakap pasal kucing...

ok baik lah....kite teruskan dulu dgn perbincangan kita..

sepanjang bulan puasa ni.. hampir 4 ekor kucing yang saya tengok mati sepanjang bulan puasa di UniMAP ini..

mengapakah ini terjadi??????

adoyai..kucing 1st sy tengok dia mati masa nak emlintas jalan...tu pun mase balik dari bazar Ramadhan..balikbalik je tengok ade kucing kat tepi jalan..kepala dia dah leper dah..badan ok je lagi..huwaaaa..sedih tau..lepas tu..kali ke 2..di tempat yang sama jugak..tapi bukan masa yang sama..ni masa saya nak pergi kuliah..elok je kucing kat tepi jalan..dah terkeluar bijik mate die...waaaa....lepas tu plak ade sekor lagi mase otw nak p bazar..tu pun memang depan mata saya kene langgar..anak kucing lak tu..agaknya die x nampak kot ade kereta banyakbanyak..dia main lintas je..lepas tu lak..dekat tempat tunggu bas mase otw nak balik hostel..tapi tu bangkai kucing yang dah berbau..

erk..mudahnya nyawa seekor kucing terbang melayang...sabar je la..

sedihnye..sebab saya sangat menyayangi kucing..huhuhhu..

ada sorang kawan saya pun perasan mengenai kucingkucing yang mati ni..dan dia cadangkan supaya kucingkucing tersebut mengambil ujian atau ceramah keselamatan jalan raya...

(-_-') erkkkkkkk......boleh ke?

hahahahahaha..kang hebat ,lak kucing ni kang..orang laen melintas..die pun melintas..kih9...

btw..saya ada menyimpan sedikit koleksi kucingkucing yang saya dah search kat google...cumil sumenye..meh la nengok...^^


1) kucing pertama sedang menaiki monorails....


2) kucing kedua sedang bergayut dengan pakwe/makwe nye sambil tertido..


3) kucing yang ketiga ni saya ambil gambarnya mase tengah tunggu bas untuk ke kuliah..elok jer die landing sambil luruskan kaki beliau..


4)kucing ni pulak warne and rupa dia macam gabungan kucing dan..panda kot..errrr....


5) cantik warna kucing ni..sambil berbaring ala berjemur gitu..ahakksssss


6)errrrrrrrr.. sangat gemuk sungguh!!


7) kucing ni memang comel..saya siap wat desktop punye background lagi tau..hohohohoh


8) haaaa...ni kucing kat hostel aku..nama die abu..tapi sekarang ni..dah kurus dah..huhuhuhu..sedey~


----------------------------------------------------------------------------------------------

actually..banyak lagi..tapi disebabkan malas nak pilih..so..sikit je lah..hahahaha...

btw..insya Allah..esok kite jumpe lagi..tu pun kalu rajen lah..eak...

papai...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Petua Hilangkan Kuning Pada Bayi G6PD.

Assalamualaikum.. Hari ni i nak share tips or petua yang i amalkan untuk hilangkan kuning or jaundis pada bayi yang mempunyai G6PD. Yela Haris pun mempunyai G6PD deficiency. Rasanya korang boleh google ape tu G6PD. Kalau ade bayi G6PD ni, banyak benda yang kita kene pantau, pemakanan kita and penjagaan bayi tu sendiri. Ibu tak boleh makan ikut suka hati je terutama ibu yang breastfeeding sebab ape yang kita makan tu akan sampai pada bayi kita. Lagi 1, bayi yang ada G6PD ni kuning dia lambat hilang. Haris sendiri makan masa sebulan untuk kuning tu hilang. Terutama pada bahagian mata putih. Bila dah sebulan barulah mata putih die tu betul-betul nampak putih cerah. Tips ni pun boleh diamalkan untuk bayi yang lain..walaupun takde G6PD. Bukan nak kata tips ni betul-betul berkesan, ini cuma usaha yang saya lakukan dan hasil yang saya nampak sangat memuaskan. Nak nak lagi Haris ni anak sulung. Lagilah saya ngan mak jaga betul-betul. Banyak yang x boleh dari yang boleh. Korang boleh teng

Petua Hilangkan Angin Dalam Badan Semasa Hamil

Assalamualaikum.. I nak kongsi tips or petua untuk hilangkan angin dalam perut or badan bagi ibu-ibu yang mengandung. Nak lagi macam i, nak makan ape pun x boleh, asal makan je mesti keluar balik segalanya yang dah dimakan. Kadang-kadang sampai nak makan balik pun takot, sebab takot keluar balik. Sampai badan pun dah masuk angin, bile badan dan masuk angin, memang badan lemaulaa..nak buat kerja rumah pun malas. Nak pergi keje lagi lah malas. Alahai... Pastu kelmarin rajin la nak google tips untuk hilangkan angin ni, i xnak makan halia ke bawang putih ke ape. Takk suke nak telan macam tu, x kena ngan perut. silap hari bulan muntah balik halia tu. Konon makan nak hilangkan angin, lagi nak bagi badan berangin ade la sebab muntaah je. I google and jumpe 1 blog ni yang suggest untuk minum milo suam untuk hilangkan angin dalam badan. Setakat 3 hari i try, petua ni memang berkesan, sangattttt berkesan. Sedap pulak tu. Caranya macam mana ekk? Simple je, cara dia sama je macam buat

Petua Agar Bayi Anda Berkulit Putih

Assalamualaikum.. Pasti ramai bakal ibu yang baca blog mummy bijak ni mahukan bayi mereka berkulit putih gebu gebas kan? Sama jugak macam mummy.. Selalu sangat baca petua dan search kat google cara cara  dan juga pemakanan yang boleh membuatkan bayi kita putih dan gebu semasa dilahirkan. Memanglah warna kulit dipengaruhi oleh genetik mak dan ayah kan. Kalu mak dan ayah berkulit gelap. Tak mustahil anak yang dilahirkan mesti ada juga yang berkulit gelap kannn.. Tapi tak semestinya..ada jugak bayi yang dilahirkan putih tanpa ikut warna kulit mak dan ayah. Haaaaa, macam mana nak dapatkan bayi berkulit putih. Jom kite tengok petua yang mummy cadangkan ni. Alhamdulillah Haris Mikhail berkulit cerah dan bersih semasa lahir. Petua Agar Bayi Berkulit Putih Semasa Lahir. 1) Semasa hujung kehamilan, amalkan meminum air kelapa muda segar. Kalau amalkan dihujung kehamilan. Insha Allah bayi yang dilahirkan berkulit bersih je tanpa sebarang ruam or bintik bintik merah kat muka dan badan. 2)